ايجاد گفتگو
براي استفاده از ابزار گفتگو، شما نياز به ساختن يك اتاق گفتگو براي خود و دانشجويانتان و مشخص كردن زماني براي اين كه هر كس وارد شود اتاق گفتگو را مشاهده كند، داريد. شما ميتوانيد براي آموزش بي عيب و نقص يك جلسه قرار دهيد يا تكرار جلسه را در ملاقاتهاي گوناگون تنظيم كنيد.
براي ايجاد فضاي گفتگو:
- گزينه « تغيير روش ويرايش » (Turn Editing Mode) را انتخاب كنيد.
- در منوي "اضافه كردن يك فعاليت..." (Add an activity)، گفتگو را انتخاب كنيد.
- در صفحه ايجاد گفتگو كه در شكل نشان داده شده است، به اتاق گفتگو يك نام بدهيد و در متن معرفي دستورالعملهايي در مورد چگونگي استفاده از اتاق گفتگو بنويسيد.
- در قسمت "زمان بعدي گفتگو" (Next chat time) زماني براي اولين جلسه گفتگو مشخص كنيد.
- گزينه هاي ذيل را براي اتاق گفتگو تنظيم كنيد:
الف: تكرار جلسات
در اينجا 4 گزينه وجود دارد:
يك اتاق گفتگو ايجاد ميكند كه هميشه باز است و زمان ملاقات مشخص شدهاي ندارد.
يك اتاق گفتگو فقط براي يك بار ايجاد ميكند كه تنها در طول زمان مشخص شده در مرحله 4 قابل رؤيت خواهد بود.
وارد يك تقويم آموزشي براي يك گفتگو روزانه در زمان مشخص شده در مرحله 4 ميشود.
با ورود به تقويم آموزشي يك گفتگو هفتگي ايجاد ميكند.
ب: ذخيره كردن جلسه گذشته
وقتي گفتگو كامل ميشود، يك رونوشت از آن بايد براي مدت زماني كه در اينجا مشخص ميشود قابل رؤيت باشد.
ج: هر شخصي ميتواند جلسه گذشته را مشاهده كند.
مشخص ميكند كه كدام رونوشتها توسط دانشجويان و كدامها فقط توسط استاد قابل رؤيت است. بر روي گزينه " تغييرات را ذخيره كن" (Save Changes) كليك كنيد.
گفتگوي كه ايجاد كردهايد، اكنون قابل استفاده است.